B-Criterium2013

bcrit12bv

INSCHRIJVINGEN

  • Uiterlijk tot donderdag 25/07/2013. Bij voorkeur via het inschrijvingsformulier (zie lager).
  • U krijgt steeds een bevestiging via e-mail.
  • Schriftelijk op adres: VMS p/a Danny Decupere – Endepoelstraat 23 – 3210 Lubbeek
  • Uw inschrijving omvat: naam, voornaam, aansluitingsnummer (VTTL), nieuw klassement en clubnaam, alsook de geboortedatum en de reeks(en) waaraan zij/hij deelneemt.
  • Een speler mag zich enkel inschrijven in een reeks die zijn eigen klassement bevat alsook bij de dubbel met handicap, de leeftijdscategorieën en het ploegentornooi met handicap.
  • Het inschrijvingsgeld bedraagt
    – voor de jeugdreeksen: GRATIS !!!
    – voor de enkelspelen / veteranen ; 6 euro ; bijkomende enkelreeks + 4 euro
    – voor het dubbelspel: 8 euro per koppel
    – voor het ploegentornooi: 8 euro per ploeg
  • Dit inschrijvingsgeld moet betaald worden, zelfs indien men na inschrijving niet deelneemt.
  • Inschrijvingen kunnen vroeger worden afgesloten bij voldoende aantal spelers in een bepaalde reeks.

REGLEMENT

  • Het criterium is uitsluitend voorbehouden aan de leden van één van de vleugels van de K.B.T.T.B. en aan de spelers aangesloten bij een Bond die door de I.T.T.F. erkend is. Iedereen moet zijn identiteitskaart kunnen voorleggen.
  • Het criterium wordt gespeeld volgens de reglementen en statuten van de K.B.T.T.B.
  • Men speelt op 16 blauwe tafels en met oranje ballen van het merk Tibhar.
  • De wedstrijden worden gespeeld naar drie gewonnen sets.
  • De verliezer kan aangeduid worden als scheidsrechter. De winnaar brengt de uitslag naar de
    HS (of de door hem aangeduide persoon) en brengt het volgende wedstrijdbriefje naar de tafel.
  • Verboden te roken, eten of dranken te verbruiken in de sportzaal.
  • Het inrichtend comité verwerpt elke aansprakelijkheid ingeval van ongevallen, diefstal of verlies.
  • De hoofdscheidsrechter is gemachtigd om alle maatregelen te nemen om het goede verloop van de wedstrijden/criterium te waarborgen.
  • Het criterium werd goedgekeurd door het P.C. Vlaams-Brabant & Brussel onder nr.: VLB-1314-DD-02

REGELS

Algemeen:

  • Alle spelers/speelsters dienen een half uur voor aanvang van hun reeks aanwezig te zijn en dienen zich elke dag bij de hoofdscheidsrechter aan te melden.
  • De poules worden opgemaakt op 26/07/2013 om 17 uur in de turnzaal van de gemeentelijke basisschool te Linden

Enkelspel:

  • Er wordt gespeeld in poules van 3, 4 of 5 spelers. Per poule gaan 2 spelers naar de volgende ronde waar gespeeld wordt op een tabel rechtstreekse uitschakeling.
  • Reeksen waar minder dan 4 spelers zijn ingeschreven kunnen worden samengevoegd met een andere reeks.
  • Dames mogen zich eveneens inschrijven in de herenreeksen (op basis van hun herenklassement) op voorwaarde dat ze zich ook ingeschreven hebben in minstens één van hun eigen damesreeksen.

Dubbelspel:

  • Er wordt gespeeld in poules van 3, 4 of 5 koppels. Per poule gaan de eerste twee door waar gespeeld wordt op een tabel met rechtstreekse uitschakeling
  • Er wordt gespeeld met handicap. Laagst geklasseerden verkrijgen handicap bij de start van elke set

Ploegentornooi:

  • Ploegen zijn samengesteld uit 2 spelers al dan niet uit eenzelfde club.
  • Er wordt gespeeld in poules van 3 ploegen. Alleen de eerste ploeg gaat door naar de volgende ronde waar gespeeld wordt op een tabel met rechtstreekse uitschakeling. Er wordt gespeeld tot 3 gewonnen matchen
  • Er wordt gespeeld met handicap. Laagst geklasseerden verkrijgen handicap bij de start van elke set
  • De hoogst geklasseerde speler van een ploeg is speler A
  • Spelverloop:
    speler A1 tegen B2 / speler B1 tegen A2 / dubbel /
    speler B1 tegen B2 / speler A1 tegen A2

Uitrusting van de spelers:

  • Kleur van de polo of T-shirt, short of sportrok moet verschillend zijn van geel en oranje.
  • Verboden om de zaal te betreden met schoeisel dat strepen nalaat

ZAAL

Turnzaal Gemeentelijke basisschool
Martelarenplaats z/n
3210 Linden


View Larger Map

newsmash